Szanowni Państwo, partnerzy i przyjaciele. Ponad podziałami, we współpracy z wszystkimi otwartymi umysłami, liderami i inicjatorami zmian, środowiskiem nauki i biznesu, które poszukuje i przynosi odpowiedzi na to, co nas łączy i wzmacnia spotkaliśmy się, aby na 100-lecie Niepodległości Polski, w poszanowaniu tradycji i wspólnych wartości, powiedzieć jednym głosem, że:

aby razem wzrastać, różnorodność, przedsiębiorczość i solidarność społeczna nie muszą się wykluczać. Jak również przyszła wizja Polski, którą w tym nadzwyczajnym czasie – 100-leciu Niepodległości Polski warto wspólnie zdefiniować, określić kierunki, przestrzeń wariantów i możliwości, korzystając z wyjątkowego okresu, który w roku 2018 nas wszystkich łączy – Święto Niepodległości.

„Budowanie silnej marki Polska na rynkach międzynarodowych wymaga czegoś więcej niż przypadkowych i taktycznych działań. Spójny wizerunek marki kraju pozwala przyciągać różnorodne grupy: inwestorów, turystów czy studentów. Warunkiem jest jednak wspólna wizja tego, jaki wizerunek chcemy wypromować. Podejmowano już wiele działań, które miały na celu wypracowanie strategii komunikacji dla marki Polska. To, czego jednak potrzebujemy to szeroka debata na temat tego, co my sami jako Polacy chcielibyśmy prezentować na zewnątrz. Jeśli sami nie znajdziemy takiego wspólnego mianownika, to promowanie naszego kraju wciąż będzie serią rozproszonych i nie przynoszących znaczącego efektu akcji” – mówi Marek Staniszewski, założyciel agencji strategicznej HEURISTICA

„Marka Polska obecnie zajmuje 23 miejsce wśród marek na świecie według Brand Finance, a jej wartość to około 570 mld dolarów, z tego wniosek że jest widoczna. Nasz kraj posiadający wyjątkowe i różnorodne  zasoby ma problem ze spójną i wyróżniającą się komunikacją. Mówiąc o sobie musimy zdecydować co jest nasza przewagą konkurencyjną i wykorzystywać ją w działaniach marketingowych. Brakuje tego parasola nad regionami” – powiedziała Marta Chełkowska, Dyrektor Departament Turystyki Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Prezes PROT Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Musimy myśleć o przyszłości, międzynarodowej konkurencyjności, wspólnie kreśląc odważne cele i strategie ich osiągania. Bo łączy nas Polska. Europejska. Aby docenić i odbudować w ludziach wzajemne zaufanie, szacunek i odpowiedzialność za wspólną przyszłość, tak naszą jak i całego kraju, jej marki, przykład z góry musi być połączony dialogiem współpracy, gestem otwartości, dobrej woli i współdziałania – z nami, obywatelami, środowiskiem akademickim, biznesu, ludźmi nauki i kultury.

Dlatego w imieniu Rady Ekspertów Biznesu na fali, partnerów lokalnych i ogólnopolskich zapraszamy wszystkie otwarte i twórcze umysły, inicjatorów zmian, liderów do wspólnego dialogu, debaty i manifestu na rzecz określenia kierunków rozwoju marki Polska.

Zapraszamy, zgłoszenia, pytania prosimy kierować na adres redakcja@biznesnafali.pl

MARKA POLSKI – DEBATA – MANIFEST – ZAPROSZENIE – kliknij aby pobrać w formacie PDF

Przeczytaj także:

Kodeks wartości na 100-lecie Niepodległości Polski. Rada Ekspertów Biznesu na fali

Szukamy lokalnych liderek, szukamy liderów, szukamy ciebie! Bo łączy nas Polska, nie tylko na 100-lecie Niepodległości Polski

Potrzebujemy szerokiej rozmowy na temat promocji kraju. Staniszewski strategicznie o Polsce

Rada Ekspertów

 

Z wyrazami szacunku,

Jarosław Waśkiewicz
przewodniczący Rady Ekspertów
redaktor  naczelny  Biznesu  na  fali
prezes klubu Marka jest kobietą Businesswoman Club